23 Mayıs 2008 Cuma

KÜÇÜK KIZIMDAN İNCİLER...

Bugün küçük kızımın bıcır bıcır konuşmalarına değinmek istiyorum.Kendi çapında tabii ki...Biz gayet net anlıyoruz ama dışarıdan anlaşılamıyabilir.Tercümesini biz yapıyoruz.Ama anlayanlar çok tabii ki. Canım bebişim benim, artık tam konuşamazsa da ufak ufak birşeyler anlatıyor.Kullandığı kelimelerle onların karşılıklarını aşağıya yazacağım.
aç=

al= al

alma=elma

aci=acı

aya=ayak

ayna=ayna

aaj=ağız

amannn düdüd=aman araba diyerek tedirginliğini dile getiriyor araba gördüğü zaman.

ahhh mamam=Bir şeyi başardığı zaman hah tamam,oldu anlamında başardım anlamında kullanıyor.

ades=hades Selena'daki hadesin ismini söylüyor

nenena=selena diyor.Selena'nın şarkısını bile söylüyor.

hop hop=Kalk diyor. Oturan kişinin elinden veya parmağından tutup hop hop diyor.

göj=göz

üdü=ütü

Atatüd=Atatürk diyor.Atamızı çok iyi tanıyor

aydede=aydede

aba=abla

abaci=ablacığım

annecim=anneciğim

abi=abi

anne=anne

annennenne=anneanne (ortadaki nenneyi epey bi uzatıp çok komik oluyor)

bebe=bebek (kendisini gösteriyor)

ba= balon,top

baa=yok (mesela top nerde kızım diyoruz.Avuc içlerini yukarı doğru gösterip baaa diyor.Yani yok)

baba=baba

babaci=babacığım

babaanne=babaanne

bag=bak
bej=bez
dido dido=dido şarkısını söylüyor

ciii= su ve süt (bunları istediği zaman birde uzatması yok mu ciiiiiii)

cicak=Dayısına cicak diyor, kaşık,çatala da cicak diyor ne bağlantı çözemedik.

cicah=birşey yaptığı zaman bir daha olmasın yapma tamam mı dediğimiz zaman suçlanır vaziyette mahçup şekilde cicah diyor.Tamam galiba

cihh=burada (haniymiş benim kızım dediğimiz zaman cihh deyip kendini gösteriyor)

dede=dede

del=gel

eli=elif

emeğ=ekmek

el=el

et= ne yedin kızım desek Ne olursa olsun et yedim diyor kolayına geliyor galiba.

dud=tut

vey=ver

müme=düğme

düddüd=araba

lala=yala

umah=öp

müjj anne=müzeyyen anne

otu=oturmak istediği zaman der

ciş=çiş

uba=tuba

uç=üç

biy=bir

beş=beş
idiii=iki
parg=park

üç be=herhalde ablasının sınıfını söylüyor

enes=enes
dadeş=Kardeş
mum=mum
des=ders
on=0n

Şu an aklıma gelenler bunlar, hatırladıkça ilaveler yapacağım.Ama şaka maka epey kelime ile derdini anlatacak duruma gelmiş benim bıcırık kızım.Mayıs ayı itibari ile yani iki yaşında bu kadarcık kelime kullanabiliyor.Oysa ablası çok erken konuşmuştu ve çok net herşeyi anlatabiliyordu.Bebişim sanki biraz geç kaldı gibi, ne dersiniz?


3 yorum:

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Merhaba Mehtapcım,Ben bu yaşta çocukların konuşmasına bayılıyorum:)Çok şeker oluyorlar. Dilleride kendileri gibi. Benimde yegenlerim var. O yüzden iyi bilirim o yaşları:)
Sevgiyle kal.

Mehtap dedi ki...

Evet canım,haklısın.Bizde o konuşurken çok eğleniyoruz.Gerçekten sevimli oluyorlar.Bir de o doğal mimik hareketleri yok mu,Bayılıyoruz vallahi.

Caprislee dedi ki...

Allah bağışlasın benim kızımda artık derdini çok güzel anlatıyor anne elimi tut,oyun oynuyorum,seni seviyorum,özledim ,kucagıma gel,gidelim,olmuyor, gibi bir sürü sey anlatabiliyor.Birden 10 a kadar sayabiliyor.Ve 4-5 şarkıyı ezbere biliyor.Onlar konusmaya basladıkça bizde birazcık da olsa rahatlıyoruz çünkü ne istediklerini biliyoruz.Güzel kızını benim için kocaman öp.
Sevgilerimle....