18 Mayıs 2009 Pazartesi

Okuma Aşkı...

Sevgili arkadaşım Pandora bu seferde " Okuma serüveniniz nasıl başladı?" konulu bir mim paslamış bana.Konu çok hoşuma gitti. Çok teşekkür ediyorum canım. Aslında bugünlerde çok yazasım yok.Nedensiz bir isteksizlik, durgunluk, rehavent halleri var. Kafam da allak bullak. Bazı planlarım, düşüncelerim var.Onlar beni bugünlerde bir hayli meşgul ediyor. Hiçbirşey düşünemiyorum ve yapmak istemiyorum. Aslında şu an tatil moduna da girdim. Sakin, sessiz bir yerlerde tatil yaparken de sakin kafa ile düşünmek, bol enerji depolamak, sağlıklı kararlar vermek ve bir an önce bu planlarım için atak yapmak istiyorum. Ama düşüncelerimi harekete geçirmek için kendimde güç bulamıyorum, bu isteksizlik ve rehavent hallerinden dolayı. Neyse bu durum biraz daha sürer sanıyorum.
Ben konuya döneyim: sevgili Pandora'nın mim konusunu daha fazla geciktirmek de istemiyorum. Malum bende kitap okumayı çok ama çok seviyorum. Kitapsız bir hayat asla düşünemiyorum. Konumuzda kitap okuma serüvenimizle ilgili. Her fırsat bulduğumda kitap okuyorum bende. Bazen fırsat buldukça işyerimde mesai saati içinde okumaya çalışıyorum. Öğlen tatilinde yemeğimi yedikten sonra yine ya işyerimde odamda, ya da bahçede okumak büyük haz veriyor bana. Ama okuduğum kitapların tamamını sizlerle paylaşmaya fırsat bulamıyorum. Aslında hepsine burada yer vermek isterim ama bu da mümkün olmuyor maalesef.
Neyse öyküme dönmek istiyorum tekrar.

Eskiden, çok eskidendi.Yaşımı bilemiyorum ama ilkokul yıllarımın, okuma yazmayı yeni öğrendiğim yılların başıydı. Bana okumayı ne öğretmenim, ne okulum, ne arkadaş çevrem sevdirdi. Sadece ve sadece babam sevdirdi. Bana sürekli seri halinde kitaplar alırdı. Mesela cin ali kitapları, Ayşegül serisi, daha ismini hatırlayamadığım öykü kahramanlarını set halinde, seri halinde alırdı babam. Ben onlarla sevdim okumayı. Tatillerde de tatil kitabım hiç eksik olmazdı. Babacığım her okul bitiminde o tatil kitabımı da mutlaka alırdı bana.Üyesi olduğumuz gazetelerin çocuk dergilerini de severek takip ederdim. Daha sonra eve alınan ansiklopedileri de keyifle okurdum. Kendime oyun bulmuştum. Elime ansiklopedinin herhangi bir cildini alır, rastgele bir sayfasını açardım. Mesela tam ortasından ayırır, oradaki ilk başlıklı konuyu okurdum. O sayfayı bitirdikten sonra tekrar kapatır, tekrar rastgele bir sayfa açar orayı okurdum. Sıkılana kadar bu oyunumuma devam ederdim. Özellikle hayat ansiklopedilerimin bu oyunuma büyük katkıları olmuştur. Lacivert kaplı, 6 ciltlik ansiklopedilerim çocukluğumun vazgeçilmez kitaplarıydı. Bu oyunumun kuralı ise şansıma hangi konu çıkmışsa çıksın ayırt etmeden okuma kuralı koymuştum. Bu oyunu da sadece ben oynadım. Kimseyle de paylaşmadım. Orta okullu yıllarda ise daha yaşıma uygun olmamasına rağmen kalın, sarı yapraklı (genelde yabancı yazarlara aitti, şimdi hatırlamıyorum) babama ait romanları okurdum. Babamda genelde polisiye romanları çok severdi. Şimdi elime geçse konularını hatırlarım ama yazarları ve isimlerinin çoğu aklımda kalmadı. Kitap okuma tutkusu biraz da benim içimde vardı belki de. Her yerde, her şeyi okumayı seven bir insanım. Bir yerlerde otururken, bir kağıt parçası görsem onu bile okumak isterim.Yerde elime almadan eğilip okurum mesela.Nerede olursam olayım, okumak için birşeyler bulamazsam okuma krizine girerim mesela. Hani derler ya. "Çikolata krizim geldi"diye. Benim de okuma krizim tutar öyle. Allah'tan günümüzde internet var da o krizden kurtarıyor bizi. Ama şu da bir gerçek. İnternet olmasa okuduğum kitap sayısında da artış daha fazla olurdu doğrusu. Buna rağmen işyerimde bile birkaç tane kitap vardır elimin altında. Özellikle okuduğum kitabı yanımdan hiç ayırmam. Çantamda cüzdanım nasıl eksik olmamalı ise kitabım da aynı değerdedir. Onun eksikliği de beni son derece rahatsız eder. İşte o krizim o zamanda fena tutar. Kitabımı almayı unutmuşsam yolda aklıma gelsin, eve döner kitabımı alır yoluma öyle devam ederim. İşte benim okuma serüvenim böyle başladı ve bu şekilde devam ediyor.
Bende bu güzel konuyu okumayı seven arkadaşlarım Sevgili Kitap Kurduna, Sevgili Çocukla çocuk'a, Sevgili Muhabbet Çiçeğim'e paslıyorum. Bakalım onların serüveni nasıl başlamış. Dahil olursanız sevineceğim.Şimdiden teşekkür ediyorum...Sevgilerimle...

17 yorum:

SMİLENA dedi ki...

canım arkadaşım o rehavet hepimizde var.ne de olsa tatil ayları yaklaşıyor...
güzel bir hafta diliyorum.seni çok öpüyorum

Kızıl dedi ki...

Kitap okumayı seven kişilerin % 90'ı, kitap okumayı seven aileden geliyor zaten... Ne mutlu ki kitaplar arasında büyüyen kişilere.

Kitap kadar iyi kaç arkadaş vardır acaba... Çok güzel yazmışsın canım benim, böylesine senin gibi okumayı seven kişileri görünce çok mutlu oluyorum. Mime dahil olduğun ve okuma serüvenini bizlerle paylaştığın için sonsuz teşekkür ediyorum... Sevgilerimle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Okumak gibisi varmı canım yaa. Bende çok seviyorum okumayı. Okumadan duramam asla. Bu sanırım küçüklükten bir alışkanlık olsa gerek. İnsan başladımı gerisi geliyor. Aynıyız seninle. Öptüm güzelim.

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok önem verdiğimiz ve hayatımızın da önemli bir yer tutan okuma konusunda mimlenmişiz demek çok mutlu olduk en kısa zamanda görev başındayız...teşekkürler, sevgiler

Mehtap dedi ki...

Sevgili Semra,
haklısın canım.Ancak kafamda çok karışık.Neyse arada oluyor böyle işte.Sana da güzel bir hafta diliyorum.bende sizi çok öpüyorum.

meleklerim ve ben dedi ki...

Ben de aynen senin gibiyim Mehtapcım,yoldaki kağıt parçasını bile okurum,aldığım ürünlerin arkalarındaki açıklamaları okurum,okurum da okurum.
Beni kimse yönlendirme kitap okumaya kendimi bildim bileli okumayı çok seviyorum.Hatta annemler kızardı yeter artık gözlerin bozulacak diye ama dinleyen kim geceleri fenerle yorganımın altında okurdum.
Şimdi Senaya alıştırmaya çalışıyorum ama malesef sevmiyor içten gelen bir şey demek ki ama Serra dan umutluyum,inşallah o bana çeker.

Mehtap dedi ki...

Sevgili Pandora,
asıl ben teşekkür ediyorum canım.Çok güzel bir mim gerçekten.Beni çocukluğuma aldı götürdü bu mim.Bence de kitap en güzel en iyi dost.Keşke ülkemizde okuma oranları çok olsa gerçekten.O zaman millet olarak daha bilinçli olurduk.tekrar teşekkür ediyorum.Sevgilerimle.Çok öpüyorum.

Mehtap dedi ki...

Sevgili Muhabbet çiçeğim, haklısın canım.Bende pek çok yönden seni kendime benzetiyorum.okumak gibisi var mı?Kitap olmadığı zaman kendimi çok yalnız hissediyorum bende.sevgilerimle canım.çok öpüyorum seni.Bu mime seni de dahil ediyorum.

Mehtap dedi ki...

Sevgili çocukla çocuk, okumayı sevdiğinizi biliyorum.Okuduğunuz kitapları da bizlerle paylaşmanızdan da son derece mutlu oluyorum.Sizinde okuma serüveninizi okumak büyük keyif verecek bana.dahil olacağınız için teşekkür ediyorum.sevgilerimle.Sizi de çok öpüyorum.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, ne güzel.iyikide başlkadın okumaya.Bende çok seviyorum okumayı. O yüzden banad apasladın bu mimi. En kısa zamanda yazacağım canım.Öptüm

Adsız dedi ki...

kitap okumak kadar güzel, faydalı, keyfli başka şey var mı zaten? ben de çok severim kitap okumayı. inşallah çocuklarımız da bizim gibi severler.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ben de kitapsiz bir dunya dusunemiyorum :))

pelince dedi ki...

Mehtapcım o ruh hali bende de var.Zaten hastayım,bir türlü kendime gelemiyorum :)
Kitap okuma alışkanlığına bayılıyorum.Ben sizin yanınıza çok az okuyor sayılırım..Babacığının kitapları cazip gelirmiş sana,bende annemim aşk romanlarını çok merak ederdim :) sabaha kadar nasıl okuyor bunları diyordum :))

Mutlu pazarlar diliyorum...

Mehtap dedi ki...

Sevgili gülcan en iyi dosttur kitap okumak.İnşaallah diyorum bende.çocuklarımızındaokuması için çok emek sarfediyoruz bizde.sevgiler

Mehtap dedi ki...

Sevgili Moonsun haklısın canım.sevgiler.

Mehtap dedi ki...

Sevgili Pelin dediğim gibi hava şartlarından sanıyorum.Tam adepte olamadık maalesef.Sana çok çok geçmiş olsun.Aşk kitapları bizdede çoktu.Şimdi konu açıldıkça aklıma geliyor mesela Barbara Cartland'ın seri halinde kitapları da vardı evimizde.ama maalesef birkaç tanesini okuyunca sıkılıyordum ben.Benim annemde okurdu ama öyle ayrım yapmazdı kitap konusunda .Ben biraz daha gerçekçi,tarihsel,anısal,biyografik,macera dolu kitapları seviyorum.Birde kendi Türk edebiyatımıza ait kitaplar.Mesela okuyorum ama Dünya klasiklerinin çoğundan da haz almıyorum.Değerli yorumun için teşekkür ediyorum.sevgiler.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Mehtap'cım, Emrah'ın başlattığı mim hem ondan senden gelmişti, yanıtlamaya çalıştık pazar günü, teşekkürler tekrar