25 Mayıs 2009 Pazartesi

Bizim Kültürümüz...

Bu hafta sonunda ailecek görüştüğümüz Fatma Ablamızın sergisi vardı. Kendisi geçen Ağustos ayında emekli olmuştu ve ahşap boyama kursuna başlamıştı.Yıl sonu sergisini görmem için bizi de davet etti. Hem Fatma Abla'nın çalışmalarını görmek, hemde çalışmalarımda bana fikir olsun diye diğer ürünlere bakmak için gittik. Serginin açılışı Cumartesi akşam 6.00'da Keçiören Esteregon Kalesinde belediye başkanının katılımı ve konserle de gerçekleşecekti. Kaleye hep beraber vardık. Henüz bir canlılık yoktu. Etrafı seyrederken teleferikler dikkatimizi çekti. Bizim asıl amacımız sergiyi görmek olduğu için Belediye Başkanının konuşmasını beklemedik ve Fatma Ablalarda buraya gelmişken binin dediler.Serginin açılışına daha var deyince, "e hadi binelim" dedik.Teleferik maceramızı önce anlatacaktım ama resimleri yüklemeyi beceremediğim için bundan sonraya kaldı. Evde ilk fırsatta yüklediğimde anlatacağım onu da. Bu arada sergiyi gezmemiz ertesi güne kaldı. Bunun da nedenini diğer yazımda anlatacağım. Ertesi gün hem sergiyi gezdim, hem de kalenin içindeki Türk Kültürünün tanıtıldığı Etnografya Müzesini gezdik üst katında. Esteregon Kalesi Keçiören Şelalesi ile karşı karşıyadır. Önünden geçmişliğimiz çok olmuştur ama ilk defa bu kadar detaylı gezebildim. Doğrusu gezilmeye de değer gördüm. Ben doğa gezilerini, tarihi gezileri ve müzeleri gezmeyi, geçmişi yansıtan şeyler hakkında bilgi edinmeyi seviyorum.
İşte Türk Kültürümüzü yansıtan müzeden fotoğraflar:
Türk aile yapısını anlatan bir kare.
Bu da mutfak kültürü.Hamur açan kadınlar
Misafir ağırlama.kadınlar birarada.
Kahve Kültürü.
Çeyiz Kültürü.
Hamam Kültürü.
Kına gecesi.
Sünnet odası Kültürü.
Yine misafir ağırlama.Erkekler birarada.
Bunlarda Efelerdi.
Bakırcılık işi.
Dokumacılık bunlarda bizim kültürümüzün bir parçası.Müzeyi daha detaylı gezip daha çok şeylere tanık olabilirsiniz.

9 yorum:

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Aslında bu gün de modernize olmuş şekliyle bir kısım adetlerimiz yaşanıyor ve yaşatılıyor. Gönül ister ki hepsi yaşansın ancak yaşam koşulları ve standartlar değişince böyle canlandırmalardan görebiliyoruz gelenek ve göreneklerimizi.

tasarım mekani dedi ki...

gezmek gormek lazim... ince detaylara kadar hemde :)) sevgiler, medinem

Mehtap dedi ki...

Haklısın hayal arkadaşlarım. Bizim kültürümüz gerçekten çok güzel.keşke yaşatılabilse.umarım kendi kültürümüzü iyice unutup, asimilize bir toplum olmayız,gerçi bu yolda görünüyoruz ama,hala bir ümit diyorum.sevgilerimle.

Mehtap dedi ki...

sevgili Medinem,
Bende gezmeyi,görmeyi çok seviyorum.Bir yerlere gidip oraları detayına kadar gezip,bilgi sahibi olmazsam rahat edemem.Aslında seyyah olmalıymışız ya.ne iyi olurdu.sevgilerimle.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Varmı bizim kültürümüzün aynısı ne kadar gururlansak azdır..bunları gelecek nesillere öğretirsek hep taze kalır vede unutulmaz.sevgiler A.E.O

Mehtap dedi ki...

Çok haklısınız Ayfer Ablacığım.Umarım bizlerde çocuklarımıza ve bizden sonraki kuşaklara bu kültürümüzü aktarabiliriz.sevgilerimle.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

TV DEN GÖRMÜŞLÜĞÜM OLMALI. HATIRLADIM.
OKADAR SEVERİMKİİİİİ..
TEKRAR AYRINTILARIYLA İNCELEYEREK HOŞ VAKİT GEÇİRDİM MEHTAPCIĞIM.DAİMA KÜLTÜRÜMÜZÜ YANSITMAK !!
VE YAŞATMAK TARAFTARIYIM.
PAYLAŞIMLARIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER CANIM.
SEVGİLER.

SMİLENA dedi ki...

mehtapcım ne güzel bir kültürümüz var.ben de bayılıyorum müze gezmeye.bursada da var buna benzer bir yer.kent müzesi.
resimler çok güzel.kültürümüzü unutmamak gerek.
seni öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir yermiş burası,sayende öğrenmiş olduk.Teşekkürler canım:)