22 Şubat 2016 Pazartesi

. İnsanca yaşamak......

Geçen hafta yine çok ses getiren acılar yaşandı.Ankara'mızın en güvenli olduğunu düşündüğümüz bir bölgesinde bomba patlatıldı.Onca masum vatandaşlarımız ve askerlerimiz hayattan koparıldı. Birçoğu da yaralandı.Doğu bölgemizden de şehit haberlerimiz gelmeye devam ediyor.Güzelim ülkemizde artık sevinebileceğimiz, gururlanacağımız hiçbir şey göremiyorum. Her gün üzüntü,ahlar vahlar, gözyaşı var. Ateş her zaman olduğu gibi düştüğü yeri yakmaya devam ediyor. Bizler de onca acı yaşanıyorken sevinmeyi, mutlu olmayı kendimize yakıştıramıyoruz.Ülkemizde artık sevinebileceğimiz, gururlanacağımız hiçbir şey de göremiyorum.Hep hayata pozitif bakmaktan, hayatın güzel yanlarını görmekten yana olduğumu, elimizdekilerle mutlu olmayı, güzellikleri kendimiz oluşturmayı, hayatımıza anlam katacak şeylerle meşgul olmayı kendime ilke ediniyorum ve çevreme de bunu aşılamaya çalışıyorum ama bir yerde insansın işte; ülkende yaşanan onca acılar,kayıplar,talanlar,rantlar varken; ister istemez canı sıkılıyor insanın.Duyarsız, gamsız,tepkisiz kalamıyorsun.Böyle olduğu zaman kendimize ufacık bir mutluluğu da çok görüyoruz veya gördürüyorlar işte.Ama elimizden de birşey gelmiyor maalesef. Çaresiz kabulleniş içine girip, Rabbim' e havale ediyorsun.Her türlü kötülüklerin aktörlerini, sebep olanları Rabbim'e havale ediyorum.Millet olarak da duyarlı olmalı, birlik ve bütünlüğümüzün parçalanmaması için tek bilek, tek yürek olmalı, insanca yaşamalıyız. İyiliği, doğruluğu, merhameti, sevgiyi ilke edinmeliyiz.Bu duygularla kendimizi beslersek; çevremize, ülkemize, insanlığa daha faydalı oluruz. Hatta dünyayı böyle görürsek, o beslendiğimiz yüce değerler katlanarak bize geri döner.Bunu idrak edemiyor mu insanoğlu? Neyin kavgası, neyin savaşı.Ellerine ne geçiyor.Hak hukuk yiyerek şu üç-beş günlük dünyadan ne gibi çıkar bekler.İnsanca yaşa, Rabbimizin nasip ettiği nimetlere şükür edip,elindekilerle yetin.Haa! yetinemiyorsan da çalış,çok çalış.Bir amaç için çalışmakta insanı, doğru bir insan yaptığı gibi, mutlu da yapar. Alın terinle kazan ne kazanmak istiyorsan. Zorbalıkla, hile ile şiddetle değil. Ama maalesef bunu çok fazla göremiyorum.Aslında dünyanın hiç bir yerinde huzur kalmadı. İnsanlar çıkar uğruna birbirlerini yiyorlar.Başka vatanların da huzurunu bozuyorlar.Oradaki insanları evlerinden, yurtlarından ediyorlar.Ülkeleri bozguna uğratıyorlar.Herkes "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" zihniyetinde.Oysa o yılanın gün gelecek sana da dokunacağını idrak edemiyorlar.Günü kurtarma çabasındalar.Bazıları da her türlü rant peşinde. Bunun için hak, hukuk yemekten zerre kadar vicdanları rahatsızlık duymuyor.. Ne dedik, Rabbimize havale ediyoruz.Elbet adalet er ya da geç tecelli edecektir..Ben buna inanıyor ve buna güveniyorum.Başka da elimizden birşey gelmiyor.Bu vesile ile de Şehitlerimize ve canice bu hayattan, sevdiklerinden koparılan masum vatandaşlarımıza Cenab-ı Allah'tan rahmet, ailelerine ve sevenlerine sabır ve dayanma gücü diliyorum.Mekanları cennet olsun İnşaAllah.

8 yorum:

Cafe Tigris dedi ki...

Umarım ki o adalet gelmekte gecikmez ve derin uykudaki insanımız artık aklını başına alır :((

Fidan Dinç dedi ki...

Bir kesim var ki o kesim dünya yansa umursamıyor. Bir kesim de karıncadan serçeye dek her canlı için her acı için dertleniyor, savaşıyor... Aradaki uçurumun büyüklüğündendir bu ahvalimiz. Asgari düzeyde insanlıkta buluşamıyoruz bir türlü...

Mehtap dedi ki...

Umarım hakkın,hukukun hakim olacağı güzel günleri görürüz.Dediğiniz gibi Millet olarak da aklımız başımıza gelir İnşaAllah.Sevgiler.

Mehtap dedi ki...

Haklısın söz sanatı.Vatan ve milletin bekası için birliğin ve bütünlüğün öneminin farkında olan, ortak paydada birleşen insanlarımıza ihtiyacımız var.Sevgiler.

Ece Evren dedi ki...

Evet Mehtap,birbirimizi keşfetmemize sevindim.Bunun senin sayende olduğu için sanırım mutlu olduğumu hissedersin.Aynı konuyu,değişik yorumla işlemişiz.Yazın gayet doğru ve güzeldi.Ortak dilek ve dualarımıza amin diyorum.Sevgilerimle.Ece ablanız.

Mehtap dedi ki...

Evet Ece Ablacığım, Cafe Tigris sayesinde sağolsun keşfettim sizi.Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederimAslında çoğumuz birçok şeyin farkındayız ancak üzülmekten başka birşey gelmiyor maalesef elimizden.Umarım en kısa zamanda güzel günler görmek nasip olur milletimize ve tüm insanlığa.Tüm kötülükler yok olur İnşaAllah. Sevgilerimle...

Ece Evren dedi ki...

Teşekkür ediyorum canım.İnşallah umutlarımız gerçek olur.Tekrar sevgilerimle yavrum:))

Mehtap dedi ki...

Ben teşekkür ederim.Sevgilerimle..:))