12 Temmuz 2008 Cumartesi

CEP TELEFONU,KANSER VE MİM...

Gökkuşağının rengi arkadaşım kanser konusunda beni mimlemiş.Kendisine bende buradan teşekkür etmek istiyorum.Gerçekten önemli bir konu ancak Gökkuşağım o kadar güzel anlatmış ki; kanser konusunda bize düşen görevler ve tıpta bu konuda yapılan gelişmeler ve en önemlisi de bizim dikkat etmemiz gerekenler.Gerçekten aydınlatıcı bilgiler.Arkadaşımın bloğundan okuyabilirler.Ben de kanserin başka bir boyutundan bahsetmek istiyorum.Malum Türk milleti olarak cep telefonu düşkünlüğümüz var.Gerçekten güzel birşey.Bu teknolojinin bize getirilerinin olduğu kadar götürüleri de oluyor maalesef.Ülkemizde risk altında yaşıyoruz.Biz ne kadar bilinçli birey olsak bile,çevresel etkenler bizim sakındığımız şeyleri burnumuza sokuyorlar.Biz sağlığımız için sigara içmiyoruz.Ama başkaları buna saygı duymak yerine onu kendine hak olarak görüyor ve sizi pasif olarak zehirliyor.Telefonlar da öyle.Hele ki baz istasyonları.Allah sonumuzu hayırlı etsin.Adım başı heryer baz istasyonu dolu.Neyse bir gazete haberini bende sizinle burada paylaşmak istiyorum.Herkesi buradan sağlığımız, kanser konusunda bilinçli olmaya davet ediyorum. Bende welkin ve Evrensel Çizgileri mimliyorum.Evrenciğim bu konuda eskizler çizebilersen sevinirim.Kolay gelsin arkadaşlar.

Mersin Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Halil Kumbur, cep telefonunun vazgeçilmez iletişim aracı olduğunu birkaç önlemle verdiği zararların en aza indirilebileceğini söylemiş.Prof. Dr. Kumbur, yaptığı açıklamada, uluslararası bilimsel araştırmaların cep telefonunu sık kullananlarda vücut ısısının artmasına bağlı olarak işitme ve görme bozukluklarıyla kanser riskinin arttığının bu ve buna benzer zararlarının bilinmesine rağmen k cep telefonuyla yapılan görüşmelerde sınırların aşıldığını söyledi.Prof. Dr. Kumbur, özellikle GSM firmalarının rekabeti ve bedava görüşmelerin, cep telefonuyla gereğinden fazla konuşma yapılmasına, hatta konuşma çılgınlığına neden olduğunu kaydetti.Prof. Dr. Halil Kumbur, cep telefonunun verdiği zararı en aza indirmek için birtakım küçük önlemler alınması gerektiğini kaydetti.Cep telefonu diğer birçok elektronik eşya gibi sadece alıcı değil aynı zamanda verici durumundadır. Bu nedenle aşırı derecede cep telefonu kullanan kişilere elektrik yüklemesi yapar. Telefona ilk sinyal geldiğinde doğrudan açılarak kulağa götürülmemeli, aksi halde kulağa götürülen telefonla vücut yüzde 50 daha fazla enerji saldırısına maruz kalır.Telefon çalıp, açma düğmesine dokunduktan birkaç saniye sonra (alo) denmeli. Çünkü, cep telefonu çalmak üzereyken nasıl ki bilgisayarlarda titreşim oluyor, görüntü bozuluyorsa, insan vücudu da biz hissetmesek de cep telefonunun sinyalinden etkileniyor."Prof. Dr. Kumbur, araçla yolculukta da sürekli baz istasyonu değiştiren cep telefonunun daha fazla zarar verdiğini belirterek, şunları kaydetti:"Cep telefonu ile görüşmeler, baz istasyonlarındaki vericiler aracılığıyla oluyor. Kişinin bulunduğu yer en yakın vericinin kapsama alanının dışında kalıyorsa görüşme mümkün olmaz, ancak buna rağmen kişi cep telefonu ile bir yeri aramada ısrar ederse her aramada elektrik yüklemesine maruz kalır. Bu nedenle, ulaşılamayan telefonlarda şansı çok zorlamamak lazım.""Yolculuk sırasında konuşmayın"Prof. Dr. Kumbur, yolculuk sırasında da cep telefonunun aracın geçtiği güzergahta sürekli baz istasyonu değiştirildiğini, bu değişimler sırasında da yüzde 50 daha fazla enerji yüklemesi olduğunu bildirdi.Son yıllarda GSM firmalarının rekabeti ve buna bağlı yaygınlaşan bedava görüşmelerin, cep telefonuyla konuşma çılgınlığına neden olduğunu anlatan Kumbur, "Cep telefonu ile uzun görüşme sırasında beyin sıvısının sıcaklığı 0.1 santigrat derece artıyor" dedi.Kumbur, cep telefonunun gece yatarken yakın bir mesafeye bırakılmaması, sürekli şarjda takılı bulunmaması gibi küçük önlemlerin de ihmal edilmemesini önerdi.
Bugün mailime gelmiş bir yazı.Çok önemli bir konu olduğu için paylaşmak istedim.
Sağlıklı bir yaşam diliyorum.

6 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Çok güzel yazmışsın canım.Rllerine sağlık.Teşekkür ederim.Bu cep telefonları gerçekten artık çoluk çocuğun elinde.mümkün olduğunca konuşurkende kulaklık kullanmak gerekiyor.Şarj ederken dikkat etmek gerekiyor.Yüreğine sağlık canım:))
öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, aslında hayatımızda bizi kanserle yüzleştirmeye çalışan o kadar çok şey var ki. Başta cep tlf dediğin gibi, bilgisayar. Ama bunlardanda vazgeçemiyor insan işte. Çok güzel açıklamışsın arkladaşım. Segiyle kal. Öptüm.

pelince dedi ki...

Mehtap canım mesajın için teşekkğr ederim...Çok önemli bir konuya değinmişsiniz...

Tatil fotoğaflarıda çok güzel...

Sevgilerimle

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Bilgiler için teşekkürler,ne kadar az kullansamda mutlaka kötü etkilerini vücut depoluyordur maalesef.....,tatil fotalrına bende bayıldım ve çığırtmayıda deneyeceğim....

enn pasta dedi ki...

Sevgili Mehtap,çok teşekkür ederim.En kısa sürede blogumda sürdüreceğim görevimi :)

Mehtap dedi ki...

Gökkuşağım canım teşekkür ederim.Beğendiğine sevindim.Bende seninle aynı düşünceleri paylaşıyorum.Sevgiyle kal canım.ben de seni çok öpğyorum.

Muhabbet çiçeğim selam canım sana da.Dediğin gibi canım teknolojinin getirileri kadar götürüleride kaçınılmaz maalesef.Seni de çok öpüyorum.

Pelinciğim öncelikle bloğuma hoşgeldin.Yorumun içinde teşekkür ederim.Beğendiğine sevindim canım.Sevgiyle ve sağlıkla kal.

Periliciğim,canımsın çok teşekkür ederim.Umarım beğenirsin.sevgiyle ve sağlıkla kal canım sende.

Evrenciğim teşekkür ederim canım.Bekliyorum.Kolay gelsin o zaman sana.Çok öpüyorum sevgi ve sağlıcakla kal sende.