23 Haziran 2008 Pazartesi

DOĞASINA HAYRAN OLDUĞUM AMASRA GEZİMİZ...

Sonunda oldu işte.Şeytanın bacağini kırdım.Hep hayalimde öncelikle memleketimin güzelliklerini görmek, daha sonrada yurt dışında bazı ülkeleri özellikle İskandinav ülkelerini ziyaret edip oraları tanımak istiyordum.Başlangıcı yaptık.Arkadaşımla birgün konuşurken, hep yapmak isteyipte yapamadıklarımızı ertelemenin nereye kadar olduğunu konuşurken, karar aldık.Erteleme nedenlerimiz çocuklarımızın büyümesi idi.Ama bizimde arzularımızı gerçekleştirmek için en yoğun istek duyduğumuz anlardı.Ya ertelemeye devam edecektik, ya da bir çözüm bulacaktık.Neyse ki çözüm buldukta ilk turumuz Amasra seyahatimizi gerçekleştirdik.
İnanılmaz güzel...Bir doğa harikası belde burası.Doğaya aşık biri olarak etkilenmemek mümkün değil.Aslında sürekli yurt dışına iş seyahatlerine giden bir arkadaşımız bizim ülkemizi hiçbir yere değişmeyeceğini söylüyor.Ülkemizin bir cennet olduğunu ve kıymetini bilmediğimizi her seferinde vurguluyor.Tabii o her yere gidip daha gerçekçi bir gözleme dayalı düşüncelere sahip olsa da biz kendi gözlerimizle görmeden birşey diyemiyoruz.

Neyse, gelelim sadede.Amasra'yı gezdik, gördük ve bolca resimler çektik.Yukarıdaki mağara ise bana Silifke'de bulunan cennet-cehennem, astım mağaralarını çağrıştırdı.Annemler ilk Silifke'ye yerleştiklerinde gezmiştik.Yerin altında bir yerdi.Tıpkı bu Gürcüoluk mağarasını andırıyordu.Mağaranın içerisi rutubetli ve tarif edemiyeceğim havada bir yerdi.
Bu tepeden karşıdaki koyları izlemek inanılmaz haz verdi.Buradaki evlerde oturan insanların ne kadar şanslı olduğunu düşünmekden kendimi alamadım.Ve inşaallah benimde günün birinde böyle bir yerde evim olurda tatillerde ve hafta sonlarında buraya bir kaçamak yapar,yorgunluk atarım, diye dilekte bulundum.Hayırlısı tabii ki.
Burada yemek yedik.Karşıda yine deniz manzarasına münhasır.O gün inanılmaz yorgun düşmüştük.Ama bu tabii ki tatlı bir yorgunluktu ve herşeye değerdi.Yemek faslından sonra da yat turumuzu gerçekleştirdik.Dediğim gibi durmak yok, Amasra'nın her karış toprağını didik didik gezmek, görmek lazımdı,öyle değil mi ama?
Günün bitmesinin ardından gün batımını seyredip, kaldığımız yere gittik.Orada bir gece kaldık.Odalarımıza çekildiğimizde, ayaklarımız şişmiş ve dizlerimizde derman kalmamıştı.Adeta yığılıp kalmış ve uzun bir süre yerimizden kalkamamıştık.
Sabah erken saatte kalktık.Fakat önceki günün yorgunluğu ve hamlığı üzerimizde hala vardı.Yine de güne güzel bir köy kahvaltısı ile başladık.Son kez hayran olduğumuz o doğa harikası manzaraları içimize sindire sindire baktık ve yola çıktık.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Merhabalar, ne kadar güzel yerler gezmişsin. Bir doğa harikası. Çok güzel geçmiş anlattığın kadarıyla. Oraları bırakıp gelmez zor olmuştur.
Sevgiyle kal canım

Mehtap dedi ki...

Evet canım çok güzeldi.Bence gezip görmek lazım memleketimizin güzelliklerini.Sende sevgiyle kal canım.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

AAA sen bizim buralara gelmişsin ayol ,keşke tanışabilseydik ama turla geldiniz sanırım,turla gelince tura bağımlı olunuyor genelde..
Amasrayı sevmene sevindim...
evet cennet gibi buralar....
sevgiler......

Mehtap dedi ki...

Periliciğim canım doğru sen oralardan bize yazıyordun.Düşünemedim.Keşke gelmeden mesaj atsaydım bloğuna.İnşaallah başka bir sefere.Ama şunu söylemeden geçemiyeceğim.Çok şanslısın.Tam bir doğa harikasının içerisinde yaşıyorsun.Ne mutlu sana.Deniz ve doğa ikisi içiçe.Sevgiler.