25 Haziran 2008 Çarşamba

BU YEMEĞİN ADI ÇIĞIRTMA :) İLGİNÇ DEĞİL Mİ?


Ben klasik yemek tarifleri pek vermiyorum.Çünkü blog kategorim hayata dair herşey.Sadece bize özel olabileceğini veya pek az insanın bileceğini düşündüğüm şeyleri paylaşmak istiyorum.Yanda görmüş olduğunuz yemeğinde bize has bir yemek olduğunu düşünüyorum.Belki bilenlerde vardır kimbilir.kimseden bu yemek hakkında bilgi duymadım.Eşim ve benim yaz aylarında severek,hatta bayıla bayıla yediğimiz bir yemektir.Bu yemeği piştikten sonra yiyebileceğiniz gibi buzdolabından çıktıktan sonra da soğuk olarak yiyebilirsiniz.Çok lezzetli oluyor.Özellikle patlıcan severlerin beğeneceğine eminim.İnanın karnıyarıktan daha lezzetli.Şimdi gelelim tarifine:

Patlıcanlar resimde görüldüğü gibi soyuluyor.Çevire çevire bıçakla çiziliyor.Daha sonra yağda az kızartılıyor.Çok yakılmıyor.Kızartıldıktan sonrada tencereye diziliyor.Daha sonra biberler yağa atılıp,çevrilip,iyice yakmadan alınıyor.Onlarda tencerede patlıcanların yanında yerlerini alıyor.Domates bol olabilir.Üç veya dört, daha fazlada olabilir rondada iyice çekiliyor.Beş-altı iri diş sarımsaklarda domatesin içine doğranıp,tenceredeki kızartmaların üstünde gezdiriliyor.Yarım su bardağı su konup(Bu çok önemli.Fazla olmayacak)Tencerenin ağzı kapatılıp,kaynadıktan sonra onbeş dakika pişiriliyor. Ocaktan alıp servis yapabilirsiniz.ister sıcak-ister soğuk olarak.Afiyet olsun.(ben soğuk olarak da ertesi günü buzdolabından çıkarıp yemesine de bayılıyorum.)


Hiç yorum yok: