24 Kasım 2010 Çarşamba

Değerli Öğretmenlerimiz

Bir toplumun çağdaş medeniyetlere ulaşması, gelişmesi ve kalkınması ancak ve ancak eğitimle mümkündür. Bu nedenle  gelecek nesillerin biçimlenmesinde öğretmenlerimizin emeği çok büyüktür.
Başöğretmen Atatürk bu nedenle öğretmenlerimize "Gelecek nesiller sizin eseriniz olacaktır" demiştir. Öğretmenlik en kutsal meslektir. Her birey ilköğretimden itibaren hayat boyu öğretmenlerinin vermiş olduğu eğitim, öğretim ile topluma ve milletine faydalı olmak durumundadır. Bugün hayatın her alanında, meslek gruplarının yetişmesinde değerli saygıdeğer öğretmenlerimizin emeği vardır.Onlara gereken değeri ve saygıyı göstermeli ve onların emeklerini boşa çıkarmamalıyız. Öğretmenler hayat boyu bizim rehberimiz, eğitmenimiz, liderimizdir. Herşeyi bize onlar öğretir. Öğretmenlerimizi bugün değil her gün anmalı ve onlara gereken değeri vermeliyiz.

Bende başta kızlarımın öğretmeni olmak üzere tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyor, sağlık, esenlikler ve başarılar diliyorum.

3 yorum:

gunisigi dedi ki...

Mehtapcığım çok güzel yazmışsın. Ama Atatürk'den bu yana gelen nesile bakarsak öğretmenlerin eserinin pek de yüz güldürecek cinsden olmadığı görülüyor. Öğretmenler işini çok da iyi yapamamış mı nedir?

gunisigi dedi ki...

Mehtapcığım çok güzel yazmışsın. Ama Atatürk'den bu yana gelen nesile bakarsak öğretmenlerin eserinin pek de yüz güldürecek cinsden olmadığı görülüyor. Öğretmenler işini çok da iyi yapamamış mı nedir?

Mehtap dedi ki...

Sevgili Günışığı, haklısın canım.geçmiş yazılarımda bu konudaki kaygılarımı ve üzüntülerimi bende burada paylaşmışımdır.Bu yazımda gerçekten bu mesleğe gönül vermiş ve bu kutsal görevi layıkıyla yapan öğretmenlerimize ithaf etmek için yazdım.Diğer konuya girmedim zaten.mesela öğretmenim diye geçinip de, işini önemsemeyip, vicdanı sızlamadan görevini ihmal edenleri de çok gördük.özellikle bu işin içinde olan birileri olarak.Ben şu an bakıyorum da diğer meslek gruplarında da göreve başlayan gençlerimizde de o sorumluluğu, o içtenliği göremiyorum bazılarında.Bunda da toplum olarak herkesin payı var diye düşünüyorum.mesela aile de de başlıyor eğitim.Çocuklarımız vatan millet aşkı ile büyümeli.Milli Değerlerimize,kültürümüze,tarihimize, bayrağımıza sahip çıkmalı,çalışkan ve üretken olmalı.ben merkezli,bencil büyümemeli.İnsanlığa nasıl faydalı olabilirim bilinci gelişmeli.Aslında bu konuda da o kadar dertliyiz ki.Yazacak çok şey de var.Ama bu kadarı ile düşüncelerimi umarım ifade edebilmişimdir.sevgilerimle...