23 Ağustos 2009 Pazar

Bunlarda Benden...

Eskiden hayatımızda bilgisayar yokken, yemek ve benzeri tarifleri telefon açıp annemizden öğrenirdik. Sonra da telefonu kapatıp, aldığımız tarif üzerine ne yapmamız gerekiyorsa yapardık.Öyle böyle derken evimizin aşçısı olduk. Ancak süreklilik arzetmeyen tarifleri ben çabuk unuturum. Bir de benim bir yerlere not etme gibi bir alışkanlığım yok maalesef. Neyse ki şimdi bilgisayardaki blog ve sitelerden istediğimiz bilgilere çok kolay ulaşabiliyoruz.Eminim ki yemekten anlamayan herkes bu şekilde çok güzel şeyler ortaya çıkarıyordur. Ancak bazı bloglarda tarifler yetersiz veya tarif edilenle resimler birbiriyle uyumsuz olabiliyor. O nedenle özellikle yemek bloglarında denemiş olduğum ve sonuçtan memnun kaldığım blogları takibe alıyorum bende. Her blogda da aradığımız tarifler olamıyabiliyor. O nedenle bu konuda da takip ettiğim blogların sayısı fazla. Eskiden blog tutmadan önce çıktılar alıp dosyalamıştım birçok tarifleri.Şimdi ise gerek görmüyorum.

Şimdi ise yapmış olduğum reçellerden bahsedeceğim.Bu reçelleri de birçok bloga baktım ve kendime uyarlayarak yaptım bende. Tariflerde ölçüler vardı ama ben ölçüye uyamadım. çünkü bir kısmını reçel için kullandım, bir kısmını da suyunu kaynattım çocuklara.

Vişne Reçelim: Dediğim gibi yıkayıp, çekirdeklerini de temizledikten sonra bir kısmını reçel için ayırdım.Tencereye koydum.Aralarına bolca şeker serpiştirdim ve birkaç saat o şekilde beklettim.Daha sonra sulanmaya başlayan vişneleri kaynattım kıvama gelinceye kadar.Hiç su koymadım.Kendi suyu ile kaynadı.İndirmeye yakın da yarım limonun suyunu ilave ettim ve bir iki dakika da öyle kaynadı ve biraz soğuyunca kavanoza boşaltım.Limonun suyu zamanla şekerin içinde kristalleşmelerini önlüyormuş.Sonuç mükemmel.
Şeftali marmelatım: Dolapta biraz fazla şeftaliler vardı.Pazardan tekrar eşim alınca bende değerlendirmek adına marmelat yapmaya karar verdim. Marmelatı yaptığım sıralarda iştahım hiç yoktu.Yemek yiyemiyordum ama şeftali marmelatı benim iştahımı açtı doğrusu.
yapılışı ise; şeftalileri yıkadıktan sonra kabuklarını soyup, rondodan geçirdim ve yine kendi kafama göre şeker ilave ettim. Çok şekerli gıdaları sevmiyorum ben. Ama tadı kıvamında olmuş.Daha sonra bunu da kaynattım ve inmesine yakın yarım limon suyu da buna ilave edip bir iki dakika kaynattıktan sonra ateşten alıp, biraz soğuduktan sonra kavanozlara koydum.Tariflerde şu vardı. Kavanozlara sıcak konması ve kapağı iyice kapandıktan sonra kavanozun ters çevrilip o şekilde muhafaza edilmesi yazıyordu. Sanıyorum uzun süre bu şekilde dayanıyormuş. Benim yaptıklarım fazla olmadığı için, çabuk tükeneceğinden ben öyle yapmadım. Birde kapaktan sızma yaparsa diye pek cesaret edemedim de.Belki bunun için özel kavanozlar kullanıyorlardır...Yapacak olan arkadaşlara kolay Gelsin ve Afiyet olsun...Sevgiler...

6 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Ellerine sağlık canım,iftarlıklarını hazır etmişsin :)Yanına sıcak pide bi de çay daha ne olsun dimi.sevgiler.

meleklerim ve ben dedi ki...

Marifetli arkadaşım ellerine sağlık reçeller çok güzel görünüyor afiyet olsun.Kitap kurdu da çok şeker...

Ayrıca elim için yazdığın açıklayıcı yorum için çok teşekkür ederim canım.Çok şükür benimki 3-4 ay sürmedi 1 haftada geçti.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,çok güzel görünüyorlar :)

SMİLENA dedi ki...

eline sağlık.her iki reçeli de çok severim.bende pek tatlı olmalarını sevmem.o sebeple şekeri az tutarım.
size afiyet olsun mehtapçım.sabah kahvaltısı için ideal ikiside...

pelince dedi ki...

methapcım aynen dediğin gibi yapardım,gerçi halen anneme sorarım.. :) reçel ve marmelad nefis olmuş,kendi el ayarı daha çok tutuyor insanın çok haklısın..
bende ne yemek kitapları var,hemde ustalardan ama onu bile tuturamıyorum bazen :))
ellerine sağlık..

sevgiler.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Reçel ve marmelat,
kolay görünmesine karşın oldukça zordur yapımı.
Çok güzel görülüyorlar ellerine sağlık.
Marmelatı aynı şekilde mürdüm eriğinde de dene sonuç mükemmel olacak.
Sevgiler...