23 Temmuz 2009 Perşembe

Turkuaz Kolyem...Ben Yaptım...


Tatil öncesi turkuaz taşından yapmış olduğum kolyem. Gerçi önceki senelerde bu kendi tasarımımdan birkaç tane yapmıştım. Çok da severek kullanıyordum. Ancak yakın dostlarımın beğenisi üzerine onlara da yapmış ve en son da kendim için yapmış olduğumu vermiştim bir arkadaşıma.Turkuaz taşlarımı aldıktan sonra kendime de nasıl olsa yaparım demiştim. Ancak daha sonra aynı tarz taşlardan bir türlü bulamadım. Baktığım yerlerde de hiç denk gelmiyordu. Sonunda bulabildim ve hemen kolyemi tamamlayıp, kendi kullanımıma sundum. Bundan sonraki takı çalışmalarımda da değerli taşlar ve daha kaliteli aparatlar kullanmak istediğim için bu çalışmamda geç oldu ama temiz oldu.Yani içime sindi.
Çok beğenerek kullandığım kolyem. Olmazsa olmazlarımdan. Sürekli takmak istiyorum. Giyim konusunda uyuma önem verdiğim için de kolyeme uygun kıyafetlerimde kullanmak zorunda kalıyorum. Aslında hiç de çıkarmak istemiyorum.

Takılarım ve takılarımda kullandığım bu değerli taşlarımdan bahsettiğim sürece faydalarına da değineceğim. Daha önce değerli taşların faydaları üzerine bir yazı yazmıştım, ancak sayıları da o kadar fazlaki sanıyorum hepsine de yer verememiştim yazımı uzun tutmamak adına. O nedenle yeri geldikçe böyle kısaca tekrar bahsedeceğim. Bu arada bunun bilimsel açıklaması var mı bilmiyorum ama benim bu taşlar üzerine duyduğum ve de okuduğum, kendi içimde de inandığım tezler. O nedenle doğruluğunu en güzeli yine doktorlarımıza da danışmalı diye düşünüyorum.

Turkuaz taşının faydaları içinde; çok sayıda koruyucu özelliği olduğu, bütün bedeni kuvvetlendirdiği, hücreleri yenilediği, kan dolaşımını ve solunum sistemini canlandırdığı, tansiyonu düzenlediği, kalp hastalıklarına iyi geldiği belirtiliyor. Ayrıca sakinlik verdiği ve yaratıcı ifadeye güç kazandırdığı, etkili konuşmaya yardımcı olduğu, duygusal denge, iletişim, sadakat ve dostluğu sembolize ettiği de belirtiliyor. Barış ve ahengin taşı olduğu, huzur duygusu verdiği, olumsuzu olumluya çevirdiği, kaygı ve nazara karşı koruduğu, bilinci geliştirdiği, cazibeyi ve kadınlık özelliklerini artırdığı da belirtiliyor.

Bu taş aynı zamanda Boğa, başak, akrep, yay, oğlak ve balık burçlarının taşı olarak biliniyormuş. sanıyorum, bende boğa burcu olduğum için çok seviyorum bu taşı...Sırada ise mercan taşı var. Arayış içindeyim. Araştırmalarım devam ediyor. Çünkü piyasa da bu alanda da sahtecilik var maalesef. Bunu bizzat yaşadım. O nedenle henüz araştırma içindeyim.

Turkuaz taşı hakkındaki bilgi Boncuk Sanatı adlı dergiden alıntıdır.

14 yorum:

ELİF dedi ki...

Ay canım ya kolyen çok şeker...
Güle güle kullan...
Gerçekten sen yaptıysan,ne marifetlisin ya sen,birazınıda bizlere ver...

TATESAL dedi ki...

Canım sen zaten boğa burcusun kadınlık özelliklerini fazlasıyla taşıyorsun ..Turkuazla bütünleştirmen daha da güzel olmuş...Bende boğa burcuyum...Turkuazın bu kadar faydası olduğunu bilmiyordum...Teşekkürler...

SMİLENA dedi ki...

mehtapçım güle güle tak.bende turkuazı çok severim.kahve ile kombinine de bayılıyorum.çok yakışmış canım arkadaşıma...
sevgilerimle

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

canım,merhaba. Bayıldım kolyene. Turkuaz taşını severim.Bende ametis taşı aldım gçenlerde. Strese çok iyiymiş. Kolyesini ve bilekliğini aldım. Ama bilekliği birden koptu dağıldı :( AMa kolyesi boynumda hep. Çok iyi geldi inan stresime. Tavsiye ederim. Aynı zamanda burcumunda taşıymış Aslan burcu :)
Canım tatildeyken pek okuyamıyorum blog. Bugün geri gidiyorum. Gitmeden ziyaret ediyorum sayfaları. Öptüm canım.

Mehtap dedi ki...

Sevgili Elif,
teşekkür ediyorum canım.Neden inanmadın benim yaptığıma.Bugüne kadar yapmış olduğum takıların sayısı 200'ü geçmiştir.çoğu da hediye gitti.sağ yan kolonda etiketlerimde takılarım vardır.Bloğumu ilk açtığımda resimlerini çekip koymuştum buraya ama fırsat buldukça onların yapılışı hakkında da bilgi vermek istiyorum.oradan bakabilirsin canım.lafımı olur.ilk fırsatta bunu gerçekleştireceğim.sevgiler.

Mehtap dedi ki...

Sevgili tatesal,
iltifatın için teşekkür ediyorum canım.Evet hatırladım sende boğaydın değil mi?Taşların faydaları konusunda bayağı bir araştırma yaptım ve takı tasarımlarımda olduğu için bu taşlarla daha çok ilgilenir oldum.ben teşekkür ediyorum.sevgilerimle.

Mehtap dedi ki...

Semracığım,
çok haklısın kahverengi ile de uyumu çok güzel ve bu turkuaz taşı siyahla, beyazla da çok güzel.mesela ben mavi blucin ve beyaz gömlek veya tşörtle de bayılıyorum.canım arkadaşım çok teşekkür ediyorum.sevgiler.çok öpüyorum

Mehtap dedi ki...

Sevgili muhabbet çiçeğim,
teşekkür ediyorum canım.beğendiğine sevindim.Bir tane ametis kolye de bende var.bende silifkede akşam gezmesinde hediyelik eşya satılan yerden almıştım.Aslında çok da basit.ipe dizilmiş ama almışım işte.onun da faydalı olduğu söyleniyor haklısın.demek işe yaradı.ben pek kullanmadım.bundan sonra dikkate alıp kullanacağım bende.Bizim tatilimiz bitti ama yetti de.kendimize geldik.stres attık.sana da bol eğlenceli, keyifli,sağlıklı bir tatil diliyorum.kendine iyi bak.herşey gönlünce olsun.çok öpüyorum.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Bencede çıkarma çok yakışmış ellerine sağlık bende mavi renkleri çok seviyorum iyi günlerde kullan sevgiler..A.E.O

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Güle güle kullan, gerçekten güzel olmuş.
Ben oğlak burcuyum, bu taş bu özellikleri taşıyorsa iksir gibi birşey.
Paylaşımın için teşekkür ederim. Denemeye çalışacağım.
Sevgiler...

meleklerim ve ben dedi ki...

Çok güzeeeel Mehtapcım ellerine sağlık,güle güle kullan.

Stil Direktoru dedi ki...

eline sağlık güzelim taş hakkındaki bilgileri de eklemen güzel olmuş

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Ben de çok severim Turkuaz taşını. Kuşadası'ndan önce kendime aldım. Sonra çok beğenip hediye almam gereken kim varsa onlara da aldım. Çok severek takıyorlar. Faydalarını ve özelliklerini bilmiyodum ama. Açıklaman çok iyi oldu. Sevgiler.

Cocukla Cocuk dedi ki...

ne kadar güzel özellikleri varmış, burcumun taşı ben de çok severek kullanıyorum. kolye harika güle güle kullan